က်ေနာ့္ေစတနာနဲ႔ဆႏၵ

မဂၤလာပါခင္ဗ်ား . . . က်ေနာ္ AutoCAD နဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ေျပာဆိုေဆြးေႏြးမႈေလးေတြ လုပ္ခ်င္ပါတယ္။ က်ေနာ္ေျပာခ်င္တာက ျဖစ္ႏိုင္ရင္ CAD Software ေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားအေၾကာင္း ေဆြးေႏြးခ်င္ပါတယ္။ ဗဟုသုတေလးေတြ၊ အေတြ႕အႀကံဳေလးေတြ ေ၀မွ်ေစခ်င္တာပါ။ က်ေနာ့္မွာ ရိွတာကေတာ့ AutoCAD အေတြ႕အၾကံဳေတြပါ။ မိတ္ေဆြတို႔ သိခ်င္တာ၊ ေမးခ်င္တာေလးေတြရိွရင္ က်ေနာ္သိတာ၊ တတ္တာေလးေတြကို ေျပာျပခ်င္ပါတယ္။ အေၾကာင္းျပန္တာ ေနာက္က်ရင္ေတာ့ နားလည္ခြင့္လႊတ္ေပးေစခ်င္ပါတယ္။ ႏိုင္ငံအသီးသီး၊ နယ္ပယ္အသီးသီးမွာ AutoCAD နဲ႔အလုပ္လုပ္ေနၾကတဲ့ က်ေနာ္တို႔ ျမန္မာႏိုင္ငံသူ၊ ႏိုင္ငံသားအေပါင္းအတြက္ က်ေနာ္တတ္ႏိုင္တာေလးကို ျဖည့္ဆည္း ေပးခ်င္တာပါ။ ေနာင္ကိုလဲ AutoCAD နဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ သင္ခန္းစာေလးေတြ၊ ေဆာင္းပါးေလးေတြ၊ AutoCAD eBooks ေတြ၊ Engineering eBooks ေတြ ကို တတ္ႏိုင္သေလာက္ တင္ေပးသြားပါ့မယ္ . . .

ေလးစားစြာျဖင့္
WISE GUY
(wiseguy.edu@gmail.com)

Monday, June 21, 2010

3D-01: 3D မိတ္ဆက္

Mysteryzillion မွာတင္ခဲ့တဲ့ Post အေဟာင္းေလးကို 3D မိတ္ဆက္အျဖစ္ျပန္တင္ေပးလိုက္တာပါ။ မသိေသးတဲ့သူေတြ သိထားေတာ့ က်ေနာ္နဲ႔အတူေရွ႕ဆက္ေလ့လာလို႔ အဆင္ေျပႏိုင္မယ္ ထင္လို႔ပါ။

=================

AutoCAD 3D အေၾကာင္းကို စိတ္၀င္စားတဲ့သူမ်ားေနလို႔ က်ေနာ္ 3D အေၾကာင္း စတင္လိုက္တာပါ။ က်ေနာ္ 2D ကိုလဲ တၿပိဳင္တည္း တင္ေပးသြားပါ့မယ္။ က်ေနာ္က AutoCAD Version 2008 ကို အေျခခံၿပီး ရွင္းျပေပမယ့္ AutoCAD Release 12 ကေနစၿပီး ဒီ Tutorial က အသံုး၀င္ပါလိမ့္မယ္။

အခု AutoCAD ထဲမွာ 3D စဆြဲေတာ့မယ္ ဆိုရင္ UCS (User Coordinate System) အေၾကာင္းကို အရင္ဆံုး နားလည္ဖို႔ လိုပါတယ္။ Default Setting အတိုင္းဆိုရင္ Drawing Area ရဲ႕ဘယ္ဖက္ ေအာက္ေထာင့္မွာရိွတဲ့ Icon ေလးကို UCS Icon လို႔ေခၚပါတယ္။

ေအာက္မွာျပထားသလို တခုမဟုတ္တခု ျမင္ရမွာပါ။


clip_image002[3]  clip_image004[1]

3D-01: Fig-01

ေနာက္ပိုင္း Version ေတြမွာ ေရွ႕က ပံုစံမ်ိဳးျမင္ရၿပီး အရင္ Version ေတြတုန္းကေတာ့ ေနာက္က ပံုစံမ်ိဳးေတြ႕ရပါလိမ့္မယ္။ ဒါက ဘာကိုေဖာ္ျပသလဲ ဆိုရင္ က်ေနာ္တို႔ အခုျမင္ေနရတဲ့ Screen Plane ဟာ Mechanical အရေျပာရင္ Top View, Civil နဲ႔ Architecture အျမင္အရေျပာရင္ Plan View လို႔ဆိုလိုပါတယ္။ AutoCAD ကေတာ့ Plan View လို႔ပဲ သံုးပါတယ္။

ဒီ UCS Icon ေလးကို ေျပာင္းၾကည့္ခ်င္တယ္ဆိုရင္

Menu: View > Display > UCS Icon > Properties . . .

Command: UCSICON, P ဆိုၿပီး ၀င္လိုက္တဲ့အခါ UCS Icon Dialog Box ကို အခုလို ျမင္ရပါလိမ့္မယ္။

clip_image006[4]

3D-01: Fig-02

UCS icon style မွာ 2D ကိုေရြးလိုက္ရင္ အရင္ Version အေဟာင္းေတြ ကလိုျမင္ရပါလိမ့္မယ္။ (Fig-01 ဒုတိယပံု) “W” ဆိုတဲ့ စာလံုးေလးက World Coordinate System (WCS) ကိုရည္ညႊန္းပါတယ္။ ဆိုလိုတာက AutoCAD ရဲ႕ Default Coordinate System ဟာ WCS ပါပဲ။ 2D ကိုေရြးလိုက္ရင္ Cone နဲ႔ Line width ဟာ Dimmed ျဖစ္သြားပါလိမ့္မယ္။ ဆိုလိုတာက ေရြးခ်ယ္စရာ မလိုေတာ့ ဘူးဆိုတဲ့ သေဘာပါပဲ။

3D ကိုေရြးတဲ့အခါမွာ Cone ကို Check လုပ္ထားရင္ UCS Icon က မွ်ားေခါင္းေလးေတြဟာ ကေတာ့ပံုေလးနဲ႔ ျမင္ရမယ္။ Line Width အထူ၊ အပါးကိုလဲ ကိုယ္ႏွစ္သက္သလို 1, 2, 3 ေရြးလို႔ရပါတယ္။ UCS icon size ကေတာ့ Default ဆိုရင္ 12 ပါ။ ဒါကိုလဲ 5 ကေန 95 အထိ စိတ္ႀကိဳက္ထားႏိုင္ပါတယ္။ အလကားရတိုင္း အႀကီးႀကီးထားေတာ့လဲ မ်က္ေစ့ေနာက္တာေပါ့ဗ်ာ။UCS icon color မွာ Model Space နဲ႔ Layout Space (Paper Space လို႔လဲ ေခၚပါတယ္) ႏွစ္ခုစလံုး ႀကိဳက္တဲ့အေရာင္ ထားႏိုင္ပါတယ္။ ကိုယ့္စိတ္ႀကိဳက္ လုပ္ၿပီးရင္ေတာ့ OK Button ေလးကိုသာ ႏိွပ္လိုက္ပါေတာ့။

တကယ္ကေတာ့ Default Setting က အေကာင္းဆံုးပါပဲဗ်ာ . . . ။

က်ေနာ္တို႔က 2D သက္သက္ပဲဆြဲမယ္၊ သံုးေနတာကလဲ XY Plane တခုပဲဆိုရင္ ဒီ UCS Icon ေလးကို ပိတ္ထားလို႔ရပါတယ္။ ပိတ္ထားမိလို႔ ျပန္ဖြင့္ခ်င္ရင္လဲ ရပါတယ္။

Menu: View > Display > UCS Icon > On (Check or Uncheck)

Command: UCSICON, ON (or) OFF နဲ႔ အဖြင့္၊ အပိတ္ လုပ္ႏိုင္ပါတယ္။

ဒီလိုပဲ UCS Icon ကို Origin မွာ ထားခ်င္၊ မထားခ်င္လဲ ေရြးခ်ယ္လို႔ ရပါတယ္။

Menu: View > Display > UCS Icon > Origin (Check or Uncheck)

Command: UCSICON, OR (or) N နဲ႔ ေရြးခ်ယ္ႏိုင္ပါတယ္။

Drawing Area ထဲမွာ Origin ကို မေဖာ္ျပႏိုင္တဲ့အခါ၊ Noorigin ကို ေရြးထားတဲ့အခါေတြမွာေတာ့ UCS Icon ဟာ Drawing Area ရဲ႕ ညာဖက္ေအာက္ေထာင့္မွာ Default Setting အတိုင္း ရိွေနပါ လိမ့္မယ္။ Origin မွာရိွေနတဲ့အခါ UCS Icon ရဲ႕ Origin မွာ Plus Sign ေလးေပၚေနတာ သတိထားမိမွာပါ။

UCS Icon အေၾကာင္းေျပာတဲ့အခါ ကိုယ္လိုခ်င္သလို View Point လွည့္ၾကည့္တတ္ဖို႔၊ UCS ကို လွည့္တတ္ဖို႔လဲ လိုအပ္ပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ 3D ေတြဆြဲတဲ့အခါ Current XY Plane ကို Base Plane အျဖစ္ ယူၿပီးဆြဲရတာကိုး။ ေနာက္ပိုင္း Versions ေတြမွာေတာ့ (AutoCAD Version 2007 ကစတယ္ ထင္ပါတယ္) Dynamic UCS ပါလာေတာ့ လြယ္သလိုလိုရိွေပမယ့္ UCS လွည့္တတ္ဖို႔ကလဲ အေရးပါဆဲပဲ ရိွပါတယ္။

က်ေနာ္နဲ႔အတူတူေလ့လာႏိုင္ဖို႔ ေအာက္က Drawing File ေလးကို ေပးထားတဲ့ link ကေန Download ခ်လိုက္ပါ။ AutoCAD 2000 ထိ အဆင္ေျပေအာင္ ခ်သိမ္းေပးထားပါတယ္။

Download: 3D-01 Ex-01.DWG

clip_image008[3]

3D-01: Ex-01.DWG

File ကိုဖြင့္လိုက္တဲ့အခါ အထက္မွာ ျပထားသလို ျမင္ရမွာပါ။ ဒါဟာ AutoCAD ရဲ႕ Plan View အတိုင္း ျမင္ရတဲ့ အေနအထားပါ။ View Point စလွည့္ၾကည့္ရေအာင္ . . .

Menu: View > 3D Views > Viewpoint

Command: VPOINT (Enter)

Specify a view point or [Rotate] <display compass and tripod>: (Enter)

ဆိုရင္ အခုလို Compass and tripod ကိုျမင္ရမွာပါ။

clip_image010[3]

3D-01: Fig-03

XYZ Coordinate ကိုေဖာ္ျပေနတာက Tripod ျဖစ္ပါတယ္။ Circle ႏွစ္ခုနဲ႔ျပတာက Compass ပါ။ Cross-hair ေသးေသးေလးက က်ေနာ္တို႔ ျမင္လိုတဲ့ View Point ကို ေရြးခ်ယ္ေပးမွာပါ။ စက္၀ိုင္းအေသးက အေပၚဖက္က ၾကည့္ျမင္မွာကို ကိုယ္စားျပဳၿပီး စက္၀ိုင္း ႏွစ္ခုၾကားကေတာ့ ေအာက္ဖက္ကျမင္ရမွာပါ။ ေလးပိုင္းစိတ္က ဘယ္၊ ညာ၊ ေရွ႕၊ ေနာက္ကို ကိုယ္စားျပဳပါတယ္။

က်ေနာ္ ဒီလိုေလးရွင္းျပရင္ ပိုေကာင္းမယ္ ထင္တယ္ . . .

clip_image012[3]

3D-01: Fig-04

ကဲ . . . ေနာက္၊ ဘယ္၊ အေပၚ ၾကည့္ၾကရေအာင္ . . .

တခါတေလ ကိုယ္လိုသလို လွည့္ၾကည့္တဲ့အခါ အေပၚကလား၊ ေအာက္ကလား မကြဲျပားဘူး ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ ဒီေတာ့ Hide လုပ္ၿပီး ၾကည့္တာ အေကာင္းဆံုးပါ။

Menu: View > Hide

Command : Hide

Toolbar: Render clip_image014[1]

ကဲ အခုမွ “ဟိုက္” ကနဲ တကယ္ျဖစ္ၿပီ။ အက်ိဳးနည္းရေခ်ရဲ႕။ ေအာက္မွာျပသလို ျမင္ေနရၿပီ မဟုတ္လား . . .

clip_image016[4]

3D-01: Fig-05

ဘယ္လိုမွ ၾကည့္လို႔ မေကာင္းဘူးေနာ္။ ကိုယ္လဲ မဆြဲရပဲ ဘာလိုင္းေတြမွန္း မသိတာေတြလဲ ျမင္ရရဲ႕။ အ၀ိုင္းေတြကလဲ မ၀ိုင္းဘူး။ အတြန္႔၊ အတြန္႔ေတြန႔ဲ။ Wise Guy ေတာ့ အဆဲခံရေတာ့မယ္။ ျမန္ျမန္ေလးရွင္းမွ . . . ။

ဘာမွန္းမသိ၊ ကိုယ္လဲမဆြဲပဲ ျမင္ေနရတဲ့ လိုင္းေတြကို မျမင္ခ်င္ရင္ Silhouettes ကို အမွန္အတိုင္း ျမင္ရဖို႔ On ရပါမယ္။ အင္မတန္အသံုးရွားပါးတဲ့ English စာလံုးကိုမွ Autodesk ကသံုးထားပါတယ္ခင္ဗ်ား . . .

Menu: Tools > Options . . . ထဲ၀င္လိုက္တဲ့အခါ Options Dialog Box ကိုအခုလို ေတြ႕ရပါလိမ့္မယ္ . . . Display Tab မဟုတ္ရင္ အေပၚက Display Tab ကိုသြားလိုက္ပါဦး။

clip_image018[3]

3D-01: Fig-06

ပံုမွာ 1 ျပထားတဲ့ေနရာက Draw true silhouettes for solids and surfaces options ကို Check လုပ္လိုက္ပါ။ ၿပီးရင္ OK ေပးၿပီး ျပန္ Hide လုပ္ၾကည့္ပါ။ ၾကည့္ . . . သိပ္မေက်နပ္ႏိုင္ေသးဘူးမဟုတ္လား။ ဟိုလိုင္းေတြ ေပ်ာက္သြားတာေတာ့ ဟုတ္ပါရဲ႕။ အတြန္႔ေတြက ရိွတုန္းပဲ ေျပာခ်င္ေနတာလား။ တစ္ခါ Options ထဲကို ျပန္သြားပါအုန္း ခင္ဗ်ား။

ဒီတခါေတာ့ 2 ျပထားတဲ့ေနရာက Rendered object smothness ကိုတင္ၾကရေအာင္။ မ်ားေလ ေကာင္းေလဆိုေပမယ့္ 0.01 ကေန 10 အထိပဲ ရပါတယ္။ ကဲ . . . အျမင့္ဆံုး 10 အထိပဲ ျမန္မာပီပီ တင္လိုက္ရေအာင္ . . . ။ ၿပီးရင္ OK ေပးၿပီး ျပန္ Hideလုပ္ၾကည့္ ပါအုန္း။

ေက်နပ္သြားၿပီ မဟုတ္လား။ ဒီလိုေလး ျမင္ရမွာကိုး . . .

clip_image020[3]

3D-01: Fig-07

Command Line သံုးမယ္ဆိုရင္ေတာ့ . . .

Draw true silhouettes for solids and surfaces options က DISPSILH (Display Silhouettes) , ON/OFF or 0, 1 နဲ႔သံုးႏိုင္သလို . . .

Rendered object smothness က FACETRES (Facet Resolutions) ကို 0.01 ကေန 10 အထိေပးႏိုင္ပါတယ္။

ကဲ . . . က်ေနာ္ ေအာက္မွာျပထားသလိုေလးေတြ ႀကိဳးစားၿပီး လွည့္ၾကည့္လိုက္ပါအုန္း။

clip_image022[3]

3D-01: Fig-08

က်ေနာ္လွည့္ျပထားသလိုရရင္ ခင္ဗ်ားလူလည္ျဖစ္သြားၿပီလို႔ မွတ္ေပေတာ့ဗ်ိဳ႕ . . . ။

ကဲ . . . Command Line ဘက္က အသံုးခ်တာကို 3D မိတ္ဆက္ (၂) မွာ ဆက္ဖတ္ပါခင္ဗ်ား . . . ။

“အားလံုးက်န္းမာရႊင္လန္းပါေစ” ခင္ဗ်ား . . . ။

No comments:

Post a Comment